פעם אחת, לפני שנים רבות, נהגו אנשים לבקר במרפאה הקרובה למקום מגוריהם כשלא חשו בטוב. פעם, קופת החולים הייתה המקום היחיד שהתאים ליצירת קשר עם הרופא על מנת לפתור בעיה רפואית, גם אם צריך היה לחכות לו שעות בתור. בינתיים השתנה והתפתח העולם. בעידן האינטרנט, אנשים מוצאים פתרונות כמעט לכל בעיה רפואית באמצעות הרשת, בכל מקום ובכל זמן. מרפאות, בתי חולים ורופאים שמקפידים לצעוד קדימה עם הזמן ולא לדשדש מאחור, מבינים את העידן החדש, ומתחברים לרשתות המדיה החברתית.
מהפכת הרשתות החברתיות בתחום הבריאות
בשנים האחרונות, קיבלו רופאים החלטה לפיה עליהם ליצור חלופה דיגיטלית לביקורים הרגילים במרפאות, והם פונים בעיקר אל קהל היעד העיקרי, שמגיל צעיר מתחבר לרשת על מנת לקבל תשובות עבור כל תחום בחייו. האנשים שנולדו כשעידן הטכנולוגיה פרח ושגשג, מבקשים לחסוך זמן יקר באמצעות קבלת שירותים מיידיים וישירים באמצעות הרשת. כקו פעולה ראשוני, בונים הרופאים לעצמם אתר אינטרנט מקצועי, אשר כתוב בשפה ידידותית שכל גולש יכול להבין. הצעד הבא הוא להיפגש עם מומחה מדיה חברתית, ורצוי מתחום הבריאות, אשר יפתח ערוצים מקבילים שיעבדו עם האתר בצורה ישירה גם ברשתות החברתיות. אתר האינטרנט של המרפאה מאפשר למטופלים לנהל תיק רפואי דיגיטלי, פרטי, אישי וחסוי, ובאמצעותו לזמן תורים, לקבל תוצאות בדיקות, לעדכן תסמיני מחלה ולהבין, לפחות בשלב הראשוני, את המידע אותו הוא מחפש לגבי משמעות התסמינים. מומחה המדיה החברתית הוא זה שמקדם את אתר האינטרנט של המרפאה ומיידע את הגולשים אודות האפשרויות החדשות העומדות בפניהם. בתוך עמודים מקצועיים רפואיים ברשתות החברתיות, ניתן לקיים דיונים במגוון נושאים, להתייעץ עם רופאים באופן פרטי, לשמוע חוות דעת של חולים אחרים, ובעיקר, לנהל את כל הפעילות הזאת גם מחוץ לשעות הפעילות הרגילות של המרפאה. הרשתות החברתיות מאפשרות יצירת קשר עם קהילות, והן מספקות לגולשים מידי יום מידע עדכונים וטיפים בנושאי בריאות. מומחה המדיה החברתית משווק את המרפאה והרופא באמצעות יחסי ציבור המקדמים את שמו הטוב ומספק יצירת לידים חדשים בכמויות.
יצירת קשרים הדוקים באמצעות הרשתות החברתיות
עמוד פייסבוק בתחום הרפואה, המנוהל על ידי מומחה מקצועי ברשתות החברתיות, מביא אלפי גולשים אל הדף בתוך תקופה קצרה של מספר חודשים. עולם הרפואה הוא עולם תחרותי, ומטופלים עוזבים מרפאה אחת ועוברים לאחרת כמעט ללא מחשבה. אלא שכאשר מקפידים על יחסי ציבור טובים ברמה גבוהה, המטופלים מרגישים שהם נמצאים "בידיים טובות" ולא רק שאינם עוזבים את הרופא שלהם, הם גם מפיצים בעצמם את שמו הטוב מפה לאוזן ומביאים קהל מטופלים חדש. נאמנות הלקוח היא זו שבכוחה להרים מותג מצליח. הצלחת התקשורת הרפואית במדיה החברתית תלויה בניהול המקצועי של מומחה המדיה החברתית, אשר מרחיב את הפנייה אל קהלי היעד, יוצר עימם קשר אישי, מספק להם מידע רלוונטי לצד תכנים כתובים היטב, תוך שמירה על מהירות תגובה והקניית התחושה שהרופא נמצא "און ליין" כמעט תמיד. החיבור בין העולם הווירטואלי לעולם הפיזי, לתוך בניית מערך שירותים חדשני, המותאם לעידן הדיגיטלי, מגביר את יכולת הבחירה והשליטה של הלקוח ומעצים את שמו הטוב של הרופא ביחס למתחרים אחרים בתחום.