שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

דף עסקי בפייסבוק – רופאים מומחים

המדיה החברתית הפכה לבמה הגדולה לתקשורת בין קהילות מקוונות. אתרים כגון טוויטר, פייסבוק, אינסטגרים ובלוגים, מנוצלים באופן נרחב בסביבה חברתית ועסקית. עסקים וחברות משתמשים במדיה החברתית על מנת לתקשר ביעילות עם ציבור לקוחותיהם.
אחת התפיסות השגויות הנפוצות ביותר בנוגע למדיה החברתית היא, שכל המשתמשים בה הם צעירים מתחת לגילאי 25, המשתמשים בה למטרות פנאי בלבד. נכון להיום, 72% מכלל הגולשים באינטרנט, פעילים במדיה החברתית. 89% מכלל הגולשים הם צעירים בין הגילאים 18-29, 72% הם מבוגרים בין הגילאים שלושים ל-49, ושישים אחוזים מהפעילים במדיה החברתית הם אנשים בגילאי חמישים עד שישים.

למעלה מארבעים אחוזים מהגולשים סבורים שהמידע הנמצא במדיה החברתית משפיע על האופן בו הם מתמודדים עם בריאותם, ותשעים אחוזים מהם סומכים על המידע הרפואי המשותף על ידי אחרים במדיה החברתית שלהם.

נתונים סטטיסטים אלו מעידים על צריכת מידע רפואי באמצעות ערוצי מדיה חברתית שונים. דף עסקי בפייסבוק לרופאים משמש כבמה ציבורית בה משתפים רופאים מומחים את הידע שלהם, ומגבירים את הנראות של הפרקטיקה הרפואית שלהם.היכן הנוכחות האינטרנטית הינה חובה?
במילים פשוטות – כן. כיום, אם אינכם נמצאים באינטרנט, משמע אתם לא קיימים, וזוהי האמת הפשוטה של עניין זה. בין אם מדובר בנוכחות כללית עם עמוד עסקי הכולל את כל המידע העדכני והרלוונטי על פעילות החברה, או פעולות קידום ממוקדות וספציפיות יותר – ללא כל אלה קשה מאוד להמשיך לקדם כל בית עסק, גם כזה שקיים עוד מלפני תקופת האינטרנט. כל עסק כיום זקוק לנוכחות מאוזנת וממוקדת ברשת האינטרנט העולמית.
פעולות ספציפיות להגברת הנוכחות ברשת

רופאים מומחים
הפייסבוק נחשב כמרכז הגביע הקדוש של כל ערוצי המדיה החברתית. נכון להיום, למעלה מ-1.4 מיליארד גולשים ברחבי העולם, פעילים בפייסבוק, מה שהופך אותו לכלי התקשורת החברתית העיקרי. כדי לחשוף מידע רפואי וחדשות מעולם הרפואה, יש ליצור דף עסקי בפייסבוק לרופאים ולעודד את המטופלים והעמיתים לגשת אל הדף ולהתעדכן בדיונים על נושאים רלוונטיים.

למען הסר ספק, רופאים אינם משתפים מידע אישי אודות מטופליהם, ומקפידים להשבית את היכולת של אחרים לכתוב הערות על הדף שלהם. הם מעודדים את המטופלים לשלוח הודעות ישירות לדף, הגלוי בפני מנהלי הדף בלבד. רופאים משתמשים בפייסבוק בעיקר לשם הפצת תכנים מקצועיים, ותקשורת בין אישית עם ציבור מטופליהם ועמיתים למקצוע.
המטרה היא לקדם את הפעילות המקצועית ולפרסם תזכורות ומידע בריאותי. ניתן לנצל את החשבון האישי על מנת ליצור ולשתף ייעוץ רפואי מיוחד, כגון חיסונים נגד שפעת ועדכונים חשובים המופיעים על ציר הזמן.

פוסטים מקצועיים
חיוניים להגדלת כמות החברים והעוקבים בדף פייסבוק מקצועי לרופאים. הפוסטים יעילים במיוחד כשמטופל מחפש רופא חדש, ויכול להתרשם באמצעות הפוסטים שלו, מרמת מקצועיותו. בדף העסקי ניתן לפרסם תכנים במספר סגנונות ועיצובים, לשתף תמונות ולינקים, ולכתוב על המידע הרלוונטי לענף הרפואה, בנושאים נפוצים המעניינים מטופלים. 

לדוגמא, רופא ילדים יכול לכתוב פוסט בסגנון: "חזרה לבית הספר: כיצד להבטיח את שמירת בריאות ילדיך בשנת הלימודים". לאחר מכן ניתן לקשר בפוסט את כתובת האתר, כך שטווח הגעת הקהל יורחב גם לאתר האישי. התנהלות זו מסייעת להגברת התנועה באתר, ומכאן להגברת מטופלים פוטנציאליים. 
פעילות רופאים בפייסבוק מאפשרת להם לקבוע בפועל את אמינותם המקצועית, מומחיותם, ויחסי הציבור הטובים שלהם. התמונות המקוונות, הפוסטים המקצועיים, הגישה האישית אל מטופלים, מתן האפשרות למטופלים לשאול שאלות ולקבל תשובות, מניבים תמורה הולמת להשקעת המאמץ של השימוש במדיה החברתית.

גלילה למעלה