שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

יחסי ציבור באינטרנט

מיתוג לרופאים פרטיים – איך רואים אתכם באינטרנט?
הרפואה הפרטית בארץ מתפתחת בצעדי ענק – יותר ויותר אנשי מרשים לעצמם לפנות לרופאים ללא התיווך של קופות החולים, וניתן לומר שכולם מרוויחים מכך. עם זאת, רופאים פרטיים רבים יושבים במשרדם בימי הקבלה ומחכים למטופלים – שלא תמיד באים, או שלא באים בכמות הרצויה. ולכאורה אין לכך שום הסבר, מדובר ברופא מוביל בתחומו, בעל תפקידים ציבוריים חשובים, לעיתים גם רקע בתחום המחקרי. אך המטופלים עדיין לא מגיעים? סביר להניח שהסיבה לכך היא שאתם לא מציגים את עצמכם מספיק בעולם הרחב, או שמסיבה כלשהו היצוג הזה לא פועל לטובתכם.

מהם יחסי ציבור באינטרנט?
המושג "אם אתה לא שם – אתה לא קיים" הינו רלוונטי ביותר עבור תחום האינטרנט. כיום כל איש מקצוע רוצה לקבל חשיפה רחבה בעולם הזה, ורופאים פרטיים אינם יוצאי דופן בעניין זה. על מנת ליהנות מתזרים קבוע ומתמשך של מטופלים פרטיים, חשוב מאוד ליצור נוכחות מרשימה, חיובית ואיכותית באינטרנט.
היכן הנוכחות האינטרנטית הינה חובה?
במילים פשוטות – כן. כיום, אם אינכם נמצאים באינטרנט, משמע אתם לא קיימים, וזוהי האמת הפשוטה של עניין זה. בין אם מדובר בנוכחות כללית עם עמוד עסקי הכולל את כל המידע העדכני והרלוונטי על פעילות החברה, או פעולות קידום ממוקדות וספציפיות יותר – ללא כל אלה קשה מאוד להמשיך לקדם כל בית עסק, גם כזה שקיים עוד מלפני תקופת האינטרנט. כל עסק כיום זקוק לנוכחות מאוזנת וממוקדת ברשת האינטרנט העולמית.
פעולות ספציפיות להגברת הנוכחות ברשת

כיצד זה נעשה?
הנוכחות של רופאים באינטרנט יכולה להתחלק באופן כללי ביותר לשני סוגים:
● הרופא כפי שהוא מציג את עצמו
● הדרך שבה שאר העולם מכיר ומראה אותו לאחרים
שני המרכיבים חשובים באותה מידה. החלק הראשון מושג באמצעות אתר אישי של הרופא, הפרופיל שלו במקורות הרלוונטיים השונים, כגון אינדקס רופאים, אתרי מומחים שונים (שאליהם נכנסים הרבה גם אנשים פרטיים שמגיעים לשם דרך מנועי החיפוש), עמודים עסקיים ברשתות חברתיות, בעיקר בפייסבוק, ועוד.
האלמנט השני הוא החלק שמכריע פעמים רבות בהחלטה של המטופלים לבחור באיש מקצוע זה או אחר – התגובות. עד כמה הן אמיתיות, חיוביות ומפורטות ומופיעות במקורות מידע שונים ומגוונים. כמו כן, אנשים נוטים לזכור רופאים שהשתתפו בהכנת כתבות שונות שתרמו לידע שלהם (כלומר – שיתופי פעולה עם אמצעי תקשורת מובילים, אתרי חדשות וכו').

ניהול יחסי ציבור באינטרנט של רופא פרטי ברמה מקצועית
באופן טבעי, רופאים רבים יחששו לתת לאדם חיצונים לעסוק במיתוג שלו באינטרנט – מהסיבה הפשוטה שעל מנת לפרסם נושאים הקשורים לבריאות ורופאה בצורה איכותית, חשוב להכיר מושגים בסיסיים בתחום ולהיות מסוגלים לתת מענה מטעם הרופא או הגוף המקצועי מבלי להטעות או ליצור אי אמון. וכאן נכנס לתמונה הצוות של נאוה עינבר, המורכב מאנשי מקצוע איכותיים ומנוסים. כמו כן, נאוה עינבר הינה מומחית ביחסי ציבור בתחום הבריאות, זאת לאור ניסיונה העשיר בתחום והתפקידים השונים שהיא תפסה במהלך הקריירה שלה.
 .

גלילה למעלה